Sehening Kalbu

Kelana Berlandaskan Hati, Percaya Mengikat Diri…

Rabitah Hati

Posted by anakkawi on April 26, 2005

hati ini telah bersatu
berkumpul di perut bumiMu
hati ini telah berpadu
bersatu memikul beban da’wahMu
hati ini telah mengikat setia
untuk mendaulat
untuk mendokong
syari’atMu di alam maya
maka ya ALlah eratkanlah
ikatan yang ada …
maka ya ALlah eratkanlah
ikatan yang ada …

kekalkan kemesraan yang ada
tunjukkanlah jalan yang benar
tunjukkanlah dengan cahayaMu
tiada malap terangi alamMu
hidup suburkanlah dengan ma’rifahMu
tapi jika ingin mematikannya
matikanlah sebagai syuhadaa’
dalam perjuangan menegakkan
agama yang mulia …

Erm… inilah rangkap nasyid yg aku selalu nyanyikan bersama kawan2 di bumi SMKA Kuala Selangor, rasenye tiap minggu mesti nyanyi sekali, dah jd macam lagu rasmi sekolah sblm lagu rasmi wujud, tapi yg paling best dan paling aku xleh lupa bila hujung tahun… mesti ade org  nangis sebelum cuti sekolah, mase form 1 aku pon nangis jugak, Hahahha….. tp bila form 5 aku gelakkan tengok budk2 nangis, kejam betul…. cmne nak nangis? esoknye diorg boleh balik, tp kitorg yg senior nih kene prepare utk SPM.

Tadi aku tgk profil SMKAKS tuh, jumpa lagu nih… nasib baik ade org rajin buh dalam testi, klo x memang aku dah lupa nasyidkan, sape2 yg xtau tu lagu rabitah hati le, bukak la al-mathurat… tgk doa yg terakhir tu, kan same tuh, hehe… ustaz aku cakap satu cara yg terbaik utk berdoa… (ustaz aku tu tabligh, so paham2 la… sape xpaham leh g join tabligh, haha)

wokeh…

slamat maju jaya!

Leave a Reply

 
