Sehening Kalbu

Kelana Berlandaskan Hati, Percaya Mengikat Diri…

:: ErTi KaWan ::

Posted by anakkawi on June 3, 2005

kata mak,
KAWAN tu ibarat lebah,
habis madu sepah dibuang…….
kata abah,
KAWAN tu umpama bunga ros,
dipandang cantik dipegang sakit…..
kata atuk,
KAWAN tu seperti air
terus mengalir…..
kata nenek,
KAWAN tu bak bulan
dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana….
kate sedare,
kawan tu mcm makanan,
kawan makan kawan!!
kata abang,
KAWAN tu seperti lembu
mengikut saje ape dikata……..
kata kakak,
KAWAN tu tak ubah macam durian
bau je busuk tp sedap dimakan….
kata adik,
KAWAN tu macam biskut
sekejap ade sekejap takde…….
kata aku,
kawan tu tak kisahlah camner..
walaupun dia IBARAT LEBAH,UMPAMA BUNGA
ROS,SEPERTI AIR,BAK BULAN,SEPERTI
LEMBU,TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM
BISKUT!!!
dia tetap kawan…
tau tak sebab ape???
sekali aku dah kawan ngan dia
selamanye dia tetap kawan aku..

*aku amik nih dari org lain, tapi ia amat bermakna buat aku, dan aku percaya ia tentu lebih bermakna pada org yg pernah merasai perit kehilangan kawan baiknya… *

One Response to “:: ErTi KaWan ::”

  1. ummu said

    assalamualaikum…
    best bace…
    smoga ketemu kawan dan sahabat yang setia k…wassalamualaikum..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: