Sehening Kalbu

Kelana Berlandaskan Hati, Percaya Mengikat Diri…

::Selamat Beraye!!!::

Posted by anakkawi on October 25, 2005

Ai, aku xsempat nk update blog nih. Tapi ok la kan aku tinggalkn msg kt sini?

1st skali nk ucap trima kaseh pd kwn2 yg ucap besday aku tempoh ari, dan pada yg anto kad raye pon tima kaseh jugak, pada yg tinggalkn msg raye kt testi dan kt msg box aku pon tima kaseh, sori thn nih xsempat nk balas. Bukan bz tp saje membzkan diri,

^c^`

Dan pada yg anto kad raye [org ckp tradisional tp bg aku best sgt2 , hehe…] tima kaceh byk2, lepas raya la aku balas kad korg. Hahaha….

Dikesempatan yg ade nih aku nk cite sket. Hari ni cerita yg xbest sket. Tapi aku nk crita gak. Sebab kdg2 aku mmg suka cerita. Walau kebanyakan mase aku malas nk crita. Aritu aku bace Mastika, [cerita arwah kwn aku lemas kt Sg. Pahang] teringat kt arwah spupu aku. Mase dia mninggal umo aku 12 thn. Tak silap aku aku baru darjah 5 mase tu. Dia baya je dgn aku. Tapi mase tu aku pk napa dia mati dulu? Hurm…

Tapi sblm tu arwah datuk sblh ayah aku mninggal mase umur aku 7 tahun. Still dlm tadika lg. Pelik aku tgk je jenazah arwah atuk aku. Mase tu aku mmg xtau napa diorg mandi, kapan, then bwk masuk van. Mak aku ckp diorg nk bawa g kubur. Aku tgk ajelah abah aku g skali.

Kemudian paling baru arwah datuk aku sblh mak pulak mninggal. Tak lama dlm 5 tahun lepas. Tapi sedih sbb aku xkenal langsung arwah. Mak aku ckp tu datuk aku. Tapi ntah bila plak aku ada datuk? Mak xpernah cerita pon. Tapi aku agak tu ayah tiri mak. Sbb mak ckp dia pon xtau mase tu arwah terlantar sakit. Dalam mase sebulan sblm arwah meninggal baru mak dapat tau. Then selang seminggu slps kami mlawat arwah pergi dulu. Tak beri kesempatan utk aku kenal siapa arwah sebenarnya. Tapi dia tetap bertitle ‘datuk’ aku sbb mak-cik2 aku pon ckp mcm tu. Hurm???

Kemudian cerita malam. Byk org takut pada kegelapan. Terutamanya bile tandas takde lampu. Ntah la, tp dulu mase kt SMKA aku slumber je masuk tandas yg xde lampu tu. Sbb tandas tu la yg paling cantik dr tandas2 yg lain. Hahaha… Aku pk drpd aku masuk tandas yg bocor sane sini, siap tersumbat lg baik masuk tandas yg satu tu. Bukan ade hantu pon. Tapi slalu gak aku terkejut bile bukak pintu tandas sbb rase mcm ade org kt situ. Walau kdg2 org tu adalah junior aku yg tlg bwk lampu suluh, mcm tau2 je aku tgh bergelap dlm tandas tu. Hehehe…. Itulah, org ckp alah bisa tegal biasa. Akhir cerita jgn la buat cerita2 hantu di malam hari sbb walau jin, syaitan dan iblis itu wujud, aku xpernah pon jumpa salah satu spesis itu. Bagi aku xperlu takut pada benda yg kita xnampak, sbb apa yg kita xnampak itu biasanya tidak dapat cederakan kita. Btol tak? Hehe…

Ok, Salam Aidilfitri buat suma…

Cuma aku mengingatkan pose blom abe lg. Maka pose la betul2. Dan rajin2 g tarawikh. Insya-Allah Lailatul Qadar bakal menjelang. Seingat aku mlm Lailatul Qadar blom tiba. Aku ckp mcm ni sbb biasa thn2 lepas aku tau mlm tu adalah mlm Lailatul Qadar sewaktu bangun dipadi hari… Jadi jgn lah asyik terlepas Lailatul Qadar seperti aku.

Sekian dan sehingga ketemu lagi.

Wassalam…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: