Sehening Kalbu

Kelana Berlandaskan Hati, Percaya Mengikat Diri…

Soal-Jawab

Posted by anakkawi on December 14, 2007

Aku dah jumpa banyak versi pasal lawak soal-jawab nih, tp yg nih paling simple….

Q: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi
saya cuma ada dua?
A: Kaki

Q: Apa yang ada di dalam seluar kamu
tapi tidak pada seluar saya?
A: Saku

Q: Apa yang bermula dengan huruf “K”
akhir dengan “A”, ianya berbulu,
berbentuk oval, nyaman dan mengandungi
lapisan nipis keputihan?
A: Kelapa

Q: Apakah yang masuk keras dan
berwarna “pink”, bila keluar lembik dan
melekit?
A: Gula-gula getah (Bubblegum)

A: Apa yang mereka lakukan, lelaki
secara berdiri, wanita secara duduk dan
anjing secara tiga kaki?
A: Bersalaman

Q: Awak memasukkan batang kedalam saya.
Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya
kebasahan sebelum awak.
A: Khemah

Q: Jari memasuki saya. Awak menggesel-
gesel saya bila awak teringatkan saya.
Lelaki idaman akan mendapat saya
dahulu.
A: Cincin perkahwinan

Q: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila
saya sakit saya akan meleleh. Bila saya
keluar, banyak tisu yang akan
digunakan. Bila awak hembuskan saya,
akan berasa lega.
A: Hidung

Q: Saya batang yang keras. Hujungnya
tajam. Saya akan datang dan masuk
dengan lajunya.
A: Anak panah

Q: What word starts with a ‘F’ and end
in ‘K’ that means lot of heat and
excitement?
A: Firetruck

Q: What word starts with a ‘F’ and ends
in ‘K’ & if you dont get it you have to
use your hand.
A: Fork

q: What is it that all men have one of.
It’s longer on some men than on others,
the pope does not use his, and a man
gives it to his wife after they are
married?
A: Surname

Q: What part of the man has no bones
but has muscles, lots of veins and
loves pumping?
A: Heart

Leave a Reply

 
