Sehening Kalbu

Kelana Berlandaskan Hati, Percaya Mengikat Diri…

NUTP Online

Posted by anakkawi on December 18, 2007

Dua tiga hari ini aku menyedari terdapat beberapa pencarian berkenaan kenaikan pangkat dalam sektor pendidikan terutamanya yang melibatkan gred atau pangkat DGA32 dalam statistik blog milikku ini. Mungkin disebabkan satu post yang aku buat bertajuk Proses kenaikan pangkat guru ikut proseder. Proses kenaikan pangkat dari DGA29 ke DGA32 jika tidak silap aku melibatkan para guru sekolah rendah. Atau mungkinkah aku silap? Aku bukan seorang guru, cuma kadangkala aku rajin membaca buletin NUTP, juga dikenali sebagai KPPK, singkatan bagi Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia.

Buat guru-guru juga bakal-bakal guru di luar sana, aku menasihatkan agar jadilah ahli persatuan NUTP, jika bukan untuk menjadi seorang ahli yang aktif, tapi cukuplah untuk mendapatkan buletin percuma yang dikeluarkan NUTP. Banyak maklumat berkenaan selok belok sektor perguruan yang tidak disedari terutamanya oleh para guru sendiri (kerana ianya melibatkan pentadbiran, sesuatu yang kebanyakan para guru kini tidak berminat mengenainya). Walaupon aku bukanlah seorang guru, tetapi aku mengetahui sedikit sebanyak berkenaan alam perguruan di Malaysia ini berdasarkan buletin tersebut yang dibawa pulang oleh kedua orang tuaku

Boleh juga melayari laman web rasmi KPPK versi bahasa Melayu atau bahasa Inggeris bagi mendapatkan maklumat-maklumat yang berguna tersebut.

Moga maju jaya buat para guru juga bakal-bakal guru di seluruh Malaysia.

Leave a Reply

NUTP Online

Posted by anakkawi on December 18, 2007

Dua tiga hari ini aku menyedari terdapat beberapa pencarian berkenaan kenaikan pangkat dalam sektor pendidikan terutamanya yang melibatkan gred atau pangkat DGA32 dalam statistik blog milikku ini. Mungkin disebabkan satu post yang aku buat bertajuk Proses kenaikan pangkat guru ikut proseder. Proses kenaikan pangkat dari DGA29 ke DGA32 jika tidak silap aku melibatkan para guru sekolah rendah. Atau mungkinkah aku silap? Aku bukan seorang guru, cuma kadangkala aku rajin membaca buletin NUTP, juga dikenali sebagai KPPK, singkatan bagi Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia.

Read the rest of this entry »

Leave a Reply

 
