Sehening Kalbu

Kelana Berlandaskan Hati, Percaya Mengikat Diri…

Malaysia tempat ke-14 khidmat pelanggan terbaik

Posted by anakkawi on December 24, 2007

Oh, ye ker? Tp aku rasa khidmat pelanggan ni kejenye cuma memujuk pelanggan agar melupakan aduan yang ingin dibuat. Dalam erti kata lain bila kita mengadu, belum tentu aduan kita diambil berat, kadang2 cuma masuk dalam fail jek… huhuhu……………
KEDUDUKAN Malaysia dari segi penarafan penyampaian perkhidmatan pelanggan meningkat kepada kedudukan ke-14 tahun ini daripada ke-19, tiga tahun lalu.

Kaji selidik bagi penarafan penyampaian perkhidmatan pelanggan yang dibuat Accenture, syarikat perundingan pengurusan global, perkhidmatan teknologi dan penyumberan luar itu membabitkan 22 negara.

Ini termasuk Australia, Jerman, Ireland, Itali, Belanda, United Kingdom, Jepun, Afrika Selatan, Singapura, Sweden dan Poland.


Pengarah Program Global Pengurusan Perhubungan Pelanggan Perkhidmatan Awam Accenture, Jon Brakebill, berkata peningkatan kedudukan Malaysia itu dapat dilihat daripada prestasi sistem penyampaian kerajaan dalam memahami kehendak dan keperluan rakyat.
Beliau berkata, pembangunan pelbagai portal perkhidmatan awam seperti MyGoverment mampu menghubungkan sehingga 900 laman web membabitkan kerajaan persekutuan, kerajaan negeri dan penguat kuasa tempatan.

“Malaysia kini menuju ke arah pembangunan yang memberangsangkan terutama dari aspek perkhidmatan pelanggan yang menjadi antara asas perhubungan antara kerajaan dan rakyat,” katanya di Kuala Lumpur, baru-baru ini.

 Accenture mula melaksanakan kaji selidik mengenai penyampaian perkhidmatan pelanggan itu sejak tahun 2000.

Diperoleh dari Berita Harian Online.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Malaysia tempat ke-14 khidmat pelanggan terbaik

Posted by anakkawi on December 24, 2007

Oh, ye ker? Tp aku rasa khidmat pelanggan ni kejenye cuma memujuk pelanggan agar melupakan aduan yang ingin dibuat. Dalam erti kata lain bila kita mengadu, belum tentu aduan kita diambil berat, kadang2 cuma masuk dalam fail jek… huhuhu……………
KEDUDUKAN Malaysia dari segi penarafan penyampaian perkhidmatan pelanggan meningkat kepada kedudukan ke-14 tahun ini daripada ke-19, tiga tahun lalu.

Kaji selidik bagi penarafan penyampaian perkhidmatan pelanggan yang dibuat Accenture, syarikat perundingan pengurusan global, perkhidmatan teknologi dan penyumberan luar itu membabitkan 22 negara.

Read the rest of this entry »

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: